Funkey & Benjamins

Funkey- en Benjaminhockey zijn voor de allerjongste hockeyers van onze vereniging. Spelenderwijs en onder begeleiding leert uw kind veilig om te gaan met stick, bal en teamgenootjes.

Funkey

Funkey is voor kinderen van 4 en 5 jaar. Het is een nieuwe vorm van sport, spel en een beetje hockey waarbij de FUN heel belangrijk is! Onder begeleiding van een ervaren jeugdtrainer en verschillende hulptrainers leert uw kind goed te bewegen (de Key) in "knotsgekke" oefeningen.

Veiligheid is erg belangrijk, dus er wordt geen gebruik gemaakt van harde hockeysticks en –ballen, maar zachte ballen en speciale Funkey sticks. We willen samen met de kinderen lekker bewegen in kleine groepjes van maximaal 8 kinderen per (hulp)trainer.

Kom jij ook nieuwe vriendjes maken? Doe sportieve kleren aan. Een hockeystick, bitje en scheenbeschermers zijn niet nodig. Samen gaan we veel FUN maken! De trainingen zijn iedere woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, m.u.v. de schoolvakanties.

Funkey hockey bij MHC Heerhugowaard is de eerste drie trainingen gratis en vrijblijvend. Daarna wordt dezelfde contributie gevraagd als de Benjamins. Aanmelden hoeft niet, maar het is voor de trainers prettig om te weten hoeveel kinderen er komen. Voor vragen en meer informatie en aanmelden kunt u mailen naar Bettine Beerepoot, coördinator Funkey: [email protected].

Benjamins

Iedere woensdagmiddag krijgen de Benjamins training van Kathy, samen met twee hulptrainers. De kinderen leren de fijne kneepjes van het hockeyvak, met leuke spelletjes en uitdagende oefeningen. Bij de Benjamins spelen hockeyers die 6 zijn, of na 1 oktober 7 jaar zijn geworden. Er wordt al wel met sticks gespeeld maar een eigen stick is zeker in begin niet echt nodig; er zijn sticks op de club. Een bitje, scheenbeschermers en goede hockeyschoenen zijn wel aanbevolen. De trainingen zijn iedere woensdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur, m.u.v. de schoolvakanties.

Na een actieve warming-up wordt er lekker gehockeyd met de kinderen in kleine groepjes. Ze leren pushen, stoppen, slalommen en natuurlijk scoren! Na afloop van de training is er voor iedereen een lekker glas limonade.

De Benjamintraining bij MHC Heerhugowaard zijn de eerste drie trainingen gratis en vrijblijvend.  Voor vragen, meer informatie en aanmelden kunt u mailen naar Bettine Beerepoot, coördinator Funky en Benjamins: [email protected].

Proeftrainen

Kijk op De Club > Proeftrainen.