Evenementen

MHC Heerhugowaard kent verschillende evenementen. De meeste evenementen vinden ieder jaar plaats. Andere evenementen zijn gekoppeld aan een speciale gebeurtenis, zoals bijvoorbeeld het in gebruik nemen van een nieuw veld of een lustrum.

Vaste evenementen

Paastoernooi

Het Paastoernooi wordt gehouden op vrijdag, zaterdag en zondag van het paasweekend. Het begint op vrijdagavond met een paar wedstrijdjes gevolgd door een feest. Op zaterdag worden er opnieuw wedstrijden gespeeld en 's avonds is er weer een feest, meestal met een thema. Zondag worden de resterende wedstrijden gespeeld inclusief de finale. Er wordt gezorgd voor ontbijt, lunch en een avond maaltijd op zaterdag.

Het Paastoernooi is voor seniorenteams en jaarlijks schrijven zich teams in uit Nederland en het buitenland. Er zijn teams geweest uit Engeland, Schotland en Zweden.

Het Paastoernooi heeft een eigen website waar meer informatie te vinden is. Kijk hiervoor op www.paastoernooi.nl.

Jongste Jeugddag

Ieder jaar organiseert MHC Heerhugowaard een dag voor de jongste jeugd. Er wordt gehockeyd en er zijn spellen die worden gespeeld met de eigen jongste jeugdteams van MHC Heerhugowaard maar ook met veel jongste jeugdteams van andere verenigingen. Deze dag wordt begeleid door onze eigen trainers en vrijwilligers.

Rabobank Hockeyclinic

De Rabo Hockeyclinic wordt aan het eind van het hockeyseizoen gehouden. Deze clinic is gericht op de jeugdleden. Ook vrienden en vriendinnen mogen meedoen. Tijdens deze clinic worden er oefeningen en spellen gedaan die vaak in het teken staan van een bepaalde hockeyvaardigheid. Het wordt begeleid door een tophockeyer uit de Nederlandse competitie, vaak zelfs een speler of speelster uit het Nederlands elftal die graag laat zien wat hij of zij allemaal kan. Na afloop kan je natuurlijk nog een handtekening vragen. Meestal begint na deze dag de kampeernacht voor de jeugd. Na een gezellige avond wordt er overnacht in een meegebrachte tent die wordt opgezet op het grasveld naast veld 1 en het oefenveld.

Ome Jan Toernooi

Het Ome Jan Toernooi vindt plaats op de laatste zaterdag van de herfstvakantie. Dit toernooi is voor de jeugd, hun vrienden, vriendinnen en hun ouders, ooms en tantes. Het maakt niets uit of je kunt hockeyen of niet. Het is een familietoernooi voor de gezelligheid en ideaal voor iedereen die kennis wil maken met de hockeysport. Het toernooi is vernoemd naar Ome Jan van Wezenbeek. Ome Jan leeft helaas niet meer, maar hij ondersteunde onze club jaren lang trouw en was tot het eind altijd aanwezig als eregast van zijn toernooi. Meer informatie over de exacte datum, inschrijfgeld en adres om je aan te melden vind je t.z.t. in de agenda.