Algemeen1

Ten noordoosten van Alkmaar in het Noord-Hollands polderlandschap ligt het lintdorp Heerhugowaard. In 1974 nemen veertien inwoners het initiatief om een Hockeyclub op te richten. Na de opstart vestigt de vereniging zich al snel op het in 1975 nieuwe Sportpark De Vork. De club is gestart met 43 leden die in rood shirt, beige/bruine broek of rok en rode kousen spelen. De hockeybond wijzigt dit tenue al direct naar de oranje-bruin combinatie om verwarring met andere clubs te voorkomen. De huidige 380 leden spelen daarom in deze jaren ‘70 kleurencombinatie die nog steeds onderscheidend is, evenals het karakter van de club. MHC Heerhugowaard is een kleine gezellige club waar plezier, sportiviteit en familie belangrijk zijn. Bijna iedereen kent elkaar, er heerst een open sfeer en nieuwkomers voelen zich er snel thuis. Meer dan 100 vrijwilligers zorgen ervoor dat de club goed draait.

Er worden veel jaarlijkse activiteiten georganiseerd zoals het altijd gezellige Ome Jan Familietoernooi, Sinterklaas, Nieuwjaarsborrel, het internationale Paastoernooi voor senioren, Hockey Clinic voor de jeugd en de Kampeernacht. Ook neemt de Hockeyclub altijd deel aan de Jongste Jeugddag, Spontane activiteiten – pannenkoekenfeest - of door teams zelf georganiseerde activiteiten – einde competitieborrel – dragen bij aan de knusse sfeer. Het altijd actieve Jeugdbestuur doet daar nog een schepje bovenop met gezellige feesten voor de junioren, zoals bijvoorbeeld dit jaar het AB Karaoke feest.

De club telt 25 wedstrijd-spelende teams, heeft de beschikking over 2 verlichte kunstgrasvelden en een trainingsveldje met kunstgras. Naast de diverse jeugdteams spelen 1 heren-, 1 dames- een jong dames team en 3 veteranenteams. Er is op de club voor ieder wat wils. Voor de jongsten van 4 en 5 jaar oud is er Funkey-hockey. Voor de 6-jarigen de Benjamins. Vanaf 7 jaar kom je in de F-jes, en worden er naast de wekelijkse training ook wedstrijdjes gespeeld op zaterdag in teams van minimaal 6 spelers.   Onder 8,9 en 10 (8-10 jaar) begint de echte competitie vanaf hetonder 12  11-tal (11-12 jaar) tot de  onder 18 (16-18 jaar). Voor volwassenen zijn er competitiespelende teams, maar er is ook een mogelijkheid gezellig te hockeyen bij de Trimmers.

Wil je kennismaken met de onze club, lees dan andere informatie op de website www.mhcheerhugowaard.nl of volg de laatste nieuwtjes en activiteiten via de social media als Twitter en Facebook. Kijk voor de links bovenaan de menubalk,. Wil je hockey bij MHC Heerhugowaard in levenden lijve meemaken? Kom dan kijken bij de wedstrijden op zaterdag en zondag of kom 3x proeftrainen. Dit is gratis en bedoeld om eens aan hockey te 'snuffelen'. Voor de jeugd kan dit op woensdagmiddag van 17.00u tot 18.00u. Volwassenen kunnen op woensdagavond komen trainen, van 20.30u tot 22.00u. Je hoeft geen materiaal mee te nemen, dat hebben wij.

Tot ziens op de club!